Historia AMG

W Połowie lat 60 dwójka inżynierów przed powstaniem AMG współpracowała z Mercedesem. Byli to Aufrecht i Melcher. Pracowali oni nad wspólnym projektem stworzenia silnika wyścigowego dla modelu 300 SE. Niestety projekt ten nigdy nie został zrealizowany, ponieważ zarządcy Mercedesa uważali wtedy, że samochód w imprezach sportowych nie powinien się znaleźć. Jednak inżynierowie zaczęli samorozwój w garażu oraz domu.

Powstanie AMG

Aufrecht oraz Melcher zakupili 300 SEL i zabrali się do ciężkiej pracy nad pojazdem. Auto dostało nowo rzadko spotykany ośmiocylindrowy silnik, który został rozszerzony z pojemności 6,3l do 6,8l. Wymiany uległy tłoki, dźwignie zaworów, układ wydechowy oraz dolotowy. Do wewnątrz dodano klatkę bezpieczeństwa, oraz zmodyfikowano nadwozie tworząc tym samym klasę s pojazdu.

Sukces AMG

Klienci przybywali do Aufrechta oraz Melchera w celu ulepszenia swojego silnika w Mercedesach. Pojazdy sportowe stały się tak popularne że ludzie chcieli mieć podobne parametry silnika w swoich samochodach prywatnych. Jednak z czasem swoją popularność zyskiwał tuning optyczny. 7 lat po wejściu na rynek pierwszego auta AMG zyskało taką popularność że postanowiono przenieść fabrykę tej firmy oraz 40 pracowników do nowego miejsca.

Być lepszym od Mercedesa

Aufrecht uważał że to co zostało stworzone przez lub dla Mercedesa nie da się niczym zastąpić a można jedynie to ulepszyć, poprawić. Jednak mimo iż inżynierowie się do tego nie przyznają AMG przegonił Mercedesa pod wieloma względami np. w 1984 roku firma posiadała już głowice z czteroma zaworami na cylinder a Mercedes wprowadził to rozwiązanie dopiero kilka lat później. Tak firma rozwijająca się prężnie stała się producentem silników 340 konnych V8, które zostały wyposażone w szereg podzespołów, które AMG wyprodukowała sama. W 1986 roku powstał samochód, który zapisał się w historii i jest on wspominany przez wielu fanów motoryzacji do dzisiaj. Jest to Mercedes 300e. Mona jednostka jak na tamte czasy pozwoliła przekroczyć temu Mercedesowi magiczną barierę 300 km/h. Rok później powstała dla ludzi nie posiadających tak dużo pieniędzy tańsza wersja samochodu nazywająca się potocznie Baby Hammer czyli model W201 190 E pierwszym sześciocylindrowym silnikiem o mocy 245 KM.

AMG współpracuje z Mercedesem

W 1988 roku firmy zaczęły razem współpracować. 2 lata po debiucie na zawodach sportowych auta Mercedes 190 E firma AMG otworzyła trzecią firmę zatrudniając do niej 400 pracowników. W 1993 roku współpraca przyniosła pierwsze efekty i powstał model Mercedes C36 z sześciocylindrowym silnikiem o mocy 280 KM. W tym samym roku firma AMG używała swojej nazwy jako znaku towarowego.

Auto na prąd- MIT czy KIT?

Rozwój Marki

Trzy lata po debiucie C36 w 1996 roku na rynek trafił E50 a kilkanascie miesiecy później C43 i E55. Niedługo potem do oferty dołączyły jeszcze inne modele w tym pierwszy samochód z napędem na cztery koła. Jednak firma miała swoją złotą zasadę polegającą na tym że silnik od początku do końca montowała i montuje do dzisiaj jedna osoba składając na nim swój podpis. W 2005 roku Mercedes postanowił zakończyć współpracę z AMG i wykupić wszystkie jej udziały. W 2009 roku powstały pierwsze modele, które zostały zbudowane całkowicie od podstaw. Powstały wtedy pierwsze nowoczesne samochody z drzwiami otwieranymi do góry tak zwana seria GT.